Total Pageviews

Tuesday, May 29, 2012

Petua beli cincin merisik @ bertunang @ kahwin...



Salam sejahtera buat anda semua..

Ha..al maklumlah aku ni kan dalam proses semua ni..

So,mula2 nak beli cincin merisik dulu aku ni search la sana sini..macam2 blog & article aku bace sebagai ilmu tambahan untuk beli cincin ni..maklum 1st time,aku dan encik cintaku itu tak pernah beli barang kemas sendiri..dia yang lelaki apetah lagi kn.hihi
Dah tu..kami ni plan la nak pegi kedai emas.hari tu ahad,encik cintaku itu ahad je yg free..
Sebab aku ni pernah bace 1blog ni dia kate klo nk beli cincin jangan beli kt kedai emas yang grand2..cam poh Kong ke..Tomei ke..Habib Jewell ke..Tuan empunya blog tu cakap beli kt kedai2 biase kt deretan2 kedai disekitar tempat yang x glamour sangat..
Dengan ini.. pergilah kami ni mencari kedai kedai yang dimaksudkan..hari itu 2 buah kedai telah kami kunjungi dan kedai yang kedua telah kami beli cincin dari kedaiya..bagi aku,cincin itu cantik dan berbeza dari rekaan bentuk cincin yang lain. Harga pada hari itu adalah RM175 per seratus gram.ditambah dan bibahagi akhirnya taukeh kedai tu menawarkan harga cincin itu sebanyak 4ratus ringgit. Untuk orang yang fist time cam kami ni rasakan agak murah la..so,beli la ape lagi kan..hehe

ni bukan cincin aku tau..contoh cincin belah rotan..nanti dah pakai baru tunjuk kat korang..hehe

Itu la cincin pertama aku..alhamdulillah.. perhubungan kami seMakin menunjukkan kesungguhan untuk mendirikan rumahtangga..bila fikir balik,Mula2 berCinta..aku pakai baju sekolah lagi..f6 la katekan..si dia pulak baru Masuk university..takdir MeneMuikan kaMi dipersiMpangan kehidupan kaMi..Moga dipanjangkan jodoh kaMi..aMin..ewah aku ni dah MenyiMpang dari tajuk ni..huhu

Ha..NEXT.....!

Ni Kisah nk beli CInCin tunAng pulak..konon2 nak beli kat kedai cina yang kami beli cincin merisik la..tub2 beli kat TOMEI GOLD & JEWELLERY...kui3..tak caya la..
ni bukan cincin ni..saje nak tunjuk ade tomei kat situ..
 dah tunang nanti aku post tuk korang..hehe

Ceritanya..enCIk CIntaku itu,berjalan2 CuCI mata kt Eon baru kt stesen 18..dah tu,dia Nampak la kedai ToMei tu..termasuk & terbelek2 Cincin yang ada batu2 kat atas tuu...tengok2 harga sama je dengan kedai apek cina tu,dia call aku terus.ha..aku apa la lagi, peluang baik dapat cincin kedai grand2 of cos la suka!!hehehe..
Malam tu juga encik cinta ambik aku & terus bawaku kee sana....Sampaii sana teruja nyerr.....!
Rambang mataku ini..dah la murah,cantiK2 plak..best2..akhirrnya,cincin yang first aku pilih tu la yang menjadi pilihan dihatiku ini...
2.44grm + design yang menarik+batu zirconia+discount 10%=RM790..
selaMat dah beli!!sayang lebih la kat encik cintaku itu...hehe
  
HA..apa kata korang?

Kedai emas tepi jalan ke kedai yang grand2 tu??
Bagi aku,memang kajian perlu dijalankan untuk membeli cincin ni..
Survey dua2 teMpat..dan jangan 1tempat je k..1lagi kalau tau harga eMas tengah jatuh,baik la cepat2 pergi beli..sebab time aku beli cincin tunang tu,harga RM170 segram..murah sikit..yang mahal tu sebab design la..demand aku sampai RM790,dah kekasih hati offer jangan lebih seribu ringgit dah la kate nyer..so, pilih yang berkenan di hati la...tapi serius ni,ade yang harga 6ratus lebih je..cantik gk,lagi cantik design dari kedai apek tuu,baik la korg g beli kat Tomei je..hehe.
So,cepat2 pergi beli k...daaaa...

No comments:

Post a Comment